Jeopolitik gerilimler etkisinde lojistikte Türkiye yeni rota olabilir

Jeopolitik Riskler ve ABD Dış Ticaret Politikalarının Lojistik Sektörüne Etkisi

Orta Doğu, Karadeniz ve Asya-Pasifik bölgelerinde yaşanan siyasi gerilimler, ABD’nin dış ticaret politikalarıyla birleşerek lojistik sektöründe maliyet ve güvenlik sorunlarını artırıyor.

Jeopolitik risklerin yükselmesi, taşımacılık rotalarını ve tedarik zinciri planlamalarını doğrudan etkiliyor. Karadeniz’deki çatışmalar, Kızıldeniz’de artan saldırılar ve Tayvan çevresindeki tansiyon, lojistik sektöründe maliyetleri artırırken deniz yolu taşımacılığında rota değişikliklerini zorunlu hale getiriyor.

ABD Başkanı Donald Trump’ın ek gümrük vergileri uygulamaya koymasının özellikle Çin ile ticaret hacmini daralttığı biliniyor.

Bu durum, sadece ihracatçıları değil, küresel taşımacılık firmalarını da etkiliyor. Ticaret hacminde yaşanan düşüş, konteyner taşımacılığından hava kargoya kadar birçok alanda kapasite kullanım oranlarını düşürüyor.

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Yönetim Kurulu Başkanı Bilgehan Engin, küresel gelişmeler ve jeopolitik çalkantıların küresel tedarik zincirlerini derinden etkileyerek dünyayı jeoekonomik parçalanmaya sürüklediğini ifade ediyor.

Jeopolitik risklerin artmasının, küresel lojistik zincirlerini değişime ittiğini belirten Engin, bu durumun yeni ticaret rotalarının oluşturulmasına ve hizmet üreticilerin yatırımlarını gözden geçirmesine yol açtığını vurguluyor.

Lojistik sektörü, kriz anlarında hızla adapte olabilme yeteneğiyle biliniyor. Sektörün, kriz anlarında esnek davranması sürdürülebilirliği açısından büyük önem taşıyor.

Ülkeler arasındaki ticaret savaşlarının lojistik sektöründe maliyetleri artırma riski taşıdığına dikkat çeken Engin, bu durumun deniz ticaretinin rotasını değiştirebileceğini ifade ediyor.

Avrupa’nın Yeni Rotası Türkiye Olabilir

ABD Başkanı Trump’ın ekonomik hamlelerinin dünya ticaretini etkilediğini belirten Engin, ticaret savaşlarının yeni bir döneme işaret ettiğini ifade ediyor.

Trump’ın açıkladığı ek gümrük vergilerinin özellikle Çin’e karşı atılan sert hamleler olduğunu vurgulayan Engin, bu durumun deniz ticaretinde maliyetleri artırma riski taşıdığını belirtiyor.

Küresel lojistik sektöründe ticaret yollarının ve deniz trafiğinin yeniden yapılandırılmasının beklendiğini söyleyen Engin, Türkiye’nin Avrupa için yeni bir rota olabileceğine dikkat çekiyor.

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aras, Türkiye’nin jeopolitik konumu sayesinde doğu ile batı, kuzey ile güney arasında köprü görevi gördüğünü ifade ediyor.

Aras, Türkiye’nin Orta Koridor üzerindeki coğrafi konumunun Avrupa, Orta Asya ve Çin arasındaki en hızlı ve ekonomik kara yolu güzergahını oluşturduğunu belirtiyor.

Türkiye’nin bölgesel gelişmelerle uyumlu bir şekilde Orta Asya ve Orta Doğu ile entegrasyonunu güçlendirdiğini belirten Aras, ülkenin küresel lojistik alanında daha etkin bir rol oynamasının hedeflendiğini söylüyor.

Türkiye’nin tedarik ve lojistik üssü olarak sunduğu avantajların, AB’deki işletmeler için önemli fırsatlar yaratabileceğine değinen Aras, ülkenin uzun vadede avantaj sağlayabileceğini belirtiyor.

Related Posts

İşsizlik Sigortası Fonu’na ilişkin yeni karar: Yüzde 50’ye çıkarıldı

Cumhurbaşkanı Kararı ile İşsizlik Sigortası Fonu’na ilişkin önemli bir değişiklik Resmi Gazete’de yayımlandı. Buna göre, fondan yapılacak harcamaların sınırını belirleyen oran 2025 yılı için yüzde 30’dan yüzde 50’ye çıkarıldı.

Akaryakıtta son durum: Güncel benzin, motorin ve LPG fiyatları

Akaryakıtta son durum: Güncel benzin, motorin ve LPG fiyatları

Alman ihracatçılar açıkladı: ABD ile ne pahasına olursa olsun anlaşma yapılmamalı

ABD Başkanı Donald Trump, ABD’nin küresel ticarette kötü bir konumda sahip olduğunu düşünüyor. Beyaz Saray kaynaklarına göre Trump, diğer ülkeler ABD pazarını ucuz ürünlerle dolduruyor, bu da Amerikan şirketlerine zarar veriyor ve iş kayıplarına …

Son dakika! İnternet satışlarında zorunluluk getirildi

Yurtdışından satış yapan e-Ticaret platformlarının Türkiye’de temsilcilik bulundurmaları bir süredir gündemdeydi. Daha önce yapılan açıklamalarda, temsilcilik başta olmak üzere bazı şartları yerine getirmemeleri halinde bu platformlara yaptırım …

Vergi borcu olanlar için yeni dönem: Yüzde 400 yükseltildi

Vergi borçlarının taksitlendirilmesinde teminatsız tecil limiti 50 bin liradan 250 bin liraya çıkarıldı. Cumhurbaşkanı kararı ile yürürlüğe giren düzenleme sayesinde, artık daha yüksek tutarlardaki borçlar için teminat göstermeden yapılandırma yapılabilecek.

Dolar ve Euro güne nasıl başladı?

Dolar ve Euro güne nasıl başladı?